It's Not All About Beauty, It's Also All About Brains!

Plugg Tips!
1. Be selfish!
När det är dags att plugga så är det dags att plugga. Sätt dig ner, stäng av mobilen och kör på. Alla andra kan vänta!  Det här är din framtid, så du måste sätta dig själv först.
2. Learn how to say no!
Det här är en fortsättning på be selfish! Va realistic med din tid. Om du har en test imorgon, och en kompis bjuder med dig på middag eller bio, säg nej. Du behöver inte vara rude or unpleasant. Säg nej på ett snällt sätt och förklara vaför du inte kan. Och erbjud att ta bjuda på caffe nån annan dag.
3. Focus!
Sätt dig ner där det är tyst och bekvämt, inga distractions. Gör dig själv ett kopp caffe eller tea, en sötsak och ta fram böckerna! Nu blir pluggandet mer kul också när du har någonting gott att tugga på.
4. Be in the now!
Tänk inte på hur mycket läxa du har eller på hur många sidor du ska läsa. Sätt dig ner och gör en sida i taget. Det går förbi fortare så, och så lär du dig bättre också.
Enjoy!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

There is always sunshine after the rain.

Jag studerar sista året på Florida International University i Miami, Florida med inriktning på International Relations och Political Science med en Minor i Business. Efter min examen kommer jag att gå juridik i hopp om att bli en bolagsjurist Jag förlovad med min älskade och vi planerar vårt bröllop.

RSS 2.0